Stworzyłam dla Was wiosenną pomoc dydaktyczną dzięki której będziecie mogli rozwijać umiejętności matematyczne dzieci. Jak na niej pracować? Przede wszystkim stworzyłam ją jako pomoc tzw. klamerkową, czyli do zaznaczania klamerką odpowiedniego wyniku na karcie - przy okazji rozwijającą także sprawność manualną dziecka. Możecie jednak z kart korzystać w dowolny sposób. Jeśli nie macie klamerek to dziecko może prawidłowy wynik wskazywać czy kolorować.
Głównym celem dydaktycznym i terapeutycznym tej pomocy jest rozwijanie umiejętności liczenia. Warto stwarzać dzieciom jak najwięcej sytuacji w których mogą coś przeliczać, określać gdzie jest czegoś więcej, a gdzie mniej - te karty również możemy do tego wykorzystać prezentując kilka obok siebie i prosząc dziecko o wskazanie obrazka na którym jest więcej biedronek, a na którym mniej. Oprócz tego na tej pomocy dydaktycznej kształtować rozumienie ilości i pojęcie liczby poprzez określanie ilości przedmiotów i intuicyjne rozumienie wyjątkowego znaczenia ostatniego liczebnika. Wielokrotne liczenie różnych przedmiotów i kojarzenie wypowiadanych liczebników ze wzrokowo i globalnie ocenianą ilością przedmiotów – rozwija u dziecka obraz ilości na język matematyczny czyli liczebniki. Kształtowanie schematu czynności liczenia jest długotrwałym procesem, wymagającym zgromadzenia ogromnej ilości doświadczeń w tym zakresie dlatego to tak istotne, aby aranżować wiele sytuacji w których dzieci mogą kształtować swoje umiejętności matematyczne.
Karty z biedronkami to świetny pomysł na wspieranie małych dzieci w nauce liczenia oraz utrwalenie kolorów czarny i czerwony.
OdpowiedzUsuńDziękuję❤
UsuńDziękuję bardzo ;)
OdpowiedzUsuńProszę❤ Cieszę się, że materiały przydały się!
Usuń